ΟΜΙΛΟΣ «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ» Ολοταχώς για ιδιωτικοποίηση

 

«Εκπτωση» στο πρόστιμο της Κομισιόν αποφάσισε το Πρωτοδικείο. Για δικαίωση των θέσεών τους μιλούν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.

Ενάντια σε κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης το ΚΚΕ

Με …δικολαβικά τεχνάσματα στο επίπεδο του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, επιχειρούν τώρα οι Βρυξέλλες και η ελληνική κυβέρνηση να επιταχύνουν τις διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση ή το κλείσιμο του ομίλου της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ). Με χτεσινή του απόφαση, το Πρωτοδικείο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων έκρινε ότι …ορθώς η Κομισιόν υποχρεώνει τον όμιλο να επιστρέψει – και μάλιστα – εντόκως στο ελληνικό Δημόσιο, δήθεν «παράνομες κρατικές ενισχύσεις», που ανέρχονται σε περίπου 161 εκατ. ευρώ, αλλά ταυτόχρονα τον απαλλάσσει από την υποχρέωση επιστροφής, περίπου 30 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούν σε αερολιμενικά τέλη, υπέρ του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, καθώς και του ΦΠΑ επί των καυσίμων και των ανταλλακτικών των αεροσκαφών.Το Πρωτοδικείο απέρριψε σχεδόν το σύνολο των τεκμηριωμένων στοιχείων που είχε προσκομίσει η διοίκηση της παλιάς «Ολυμπιακής», ζητώντας να ακυρωθούν αποφάσεις της Κομισιόν για την επιβολή προστίμων προς την εταιρεία, δεδομένου ότι με παλιότερη απόφασή του το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έχει επιβεβαιώσει τις μεγάλες οφειλές του κράτους προς τον όμιλο και όχι το αντίθετο, όπως προβάλλουν υποκριτικά οι εταίροι μας στις Βρυξέλλες, προκειμένου να «χαντακώσουν» την εταιρεία.

Ο υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Πέτρος Δούκας, που πρόσφατα δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα είχε ήδη ιδιωτικοποιήσει την εταιρεία, εάν δεν υπήρχε η απαίτηση των Βρυξελλών για επιστροφές κονδυλίων από την ΟΑ προς το Δημόσιο, σχολιάζοντας την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, κάνει λόγο για «δικαίωση των προσπαθειών που κατέβαλε η κυβέρνηση για το συμφέρον της εταιρείας και του Ελληνικού Δημοσίου». Ταυτόχρονα, επικρίνει τις προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ που επί πολλά χρόνια δεν έκαναν αυτό που έπρεπε να κάνουν, για να καταλήξει λέγοντας ότι η κυβέρνηση «συνεχίζει εντατικά τις προσπάθειες, έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η διαδικασία πλήρους εξυγίανσης της εταιρείας». Για ευνόητους λόγους, παραμονές των εκλογών, ο Π. Δούκας απέφυγε να αναφερθεί στην προωθούμενη ιδιωτικοποίηση του ομίλου, επιλέγοντας την …εξυγίανση.

Για «δικαίωση» των προσπαθειών των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ κάνει λόγο και ο υπεύθυνος Μεταφορών – Τηλεπικοινωνιών του Κοινοβουλευτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ Ντ. Ρόβλιας. Με ανακοίνωσή του, αναφέρει ότι «η απόφαση του Πρωτοδικείου περιέχει μια δικαίωση και μια καταδίκη. Κατ’ αρχήν, δικαιώνονται οι προσπάθειες των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ για την εξυγίανση της εταιρείας… Καταδικάζεται ουσιαστικά η κυβέρνηση της ΝΔ για τη δική της γραπτή, αφελή και νομικά εσφαλμένη ομολογία ότι η εταιρεία των Ολυμπιακών Αερογραμμών αποτελεί συνέχεια της Ολυμπιακής Αεροπορίας». Καταλήγοντας ο Ντ. Ρόβλιας, αφού καταγγέλλει την κυβέρνηση της ΝΔ για παντελή έλλειψη πολιτικής για την ΟΑ, αναφέρει ότι «η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, μετά τις εκλογές, θα αξιοποιήσει τα νέα δεδομένα για τον όμιλο, για ένα νέο ξεκίνημα και μια οριστική βιώσιμη λύση, με βάση όλες τις δυνατές επιλογές στις συγκεκριμένες νέες συνθήκες». Ούτε λέξη και αυτός για την πολιτική ιδιωτικοποίησης του ομίλου που δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει η προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Πάντως, το «δικαιωθήκαμε» που προβάλλουν οι Π. Δούκας και Ντ. Ρόβλιας, απηχεί ακριβώς την ουσία της πολιτικής ταύτισης των εταίρων του δικομματισμού και για το μέλλον του ομίλου.

Η θέση του ΚΚΕΚαι οι χτεσινές εξελίξεις με την …έκπτωση των 30 εκ. ευρώ που κάνει τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ να μιλούν για δικαίωσή τους, έχοντας πάντα υπόψη τους την επιτάχυνση του σχεδίου ξεπουλήματος της «Ολυμπιακής», φέρνει στην επικαιρότητα τις θέσεις του ΚΚΕ, που μακριά από τις μικροκομματικές σκοπιμότητες και τον άνευ ουσίας δικομματικό καυγά, με σταθερότητα προβάλλει την κατηγορηματική και πάγια αντίθεσή του ενάντια σε κάθε σχέδιο ιδιωτικοποίησης ή κλεισίματος της ΟΑ. Η πάγια και αταλάντευτη θέση του Κόμματος, είναι ενιαία και αποκλειστικά δημόσια ΟΑ, ενταγμένη σε έναν κρατικό ενιαίο φορέα μεταφορών, που θα λειτουργεί προς όφελος του λαού. Με ασφάλεια, φτηνό εισιτήριο και σύγχρονη εξυπηρέτηση. Αυτή, κατά το ΚΚΕ, είναι η μόνη λύση προς όφελος των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων. Στο πλαίσιο αυτό, ζητά να σταματήσει κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης της ΟΑ και να μη διαμελιστεί, πουληθεί ή κλείσει κανένα τμήμα της εταιρείας. Καλεί τους εργαζόμενους στον όμιλο της ΟΑ να απεγκλωβιστούν από τις καλλιεργούμενες αυταπάτες κυβέρνησης και ΠΑΣΟΚ και αγωνιστικά και αποφασιστικά να διεκδικήσουν τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των εργαζομένων (μονίμων και εκτάκτων). Παράλληλα, το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους σε ενιαία πάλη κατά των ιδιωτικοποιήσεων που έρχονται και των νέων αντεργατικών μέτρων για το ασφαλιστικό και τα εργασιακά δικαιώματα, με την επισήμανση ότι «ανάπτυξη προς όφελος των εργαζομένων και όχι της πλουτοκρατίας, μπορεί να γίνει μόνο όταν τα βασικά και συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής γίνουν λαϊκή περιουσία, με λαϊκή εξουσία».

Συγκεκριμένο διεκδικητικό πλαίσιο δράσης για όλους τους εργαζόμενους στις αερομεταφορές, έχει καταθέσει εδώ και καιρό η Επιτροπή Αγώνα στις Αερομεταφορές, που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία εργαζομένων από όλους τους κλάδους.

Οπως αναφέρεται στη διακήρυξη της Επιτροπής, «αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε»:

  • Να σταματήσει κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της ΟΑ. Να καταργηθούν οι νόμοι που προωθούν τις ιδιωτικοποιήσεις, καθώς και οι νόμοι «εξυγίανσης» του ομίλου της ΟΑ. Να επανέλθουν στον όμιλο οι δραστηριότητες που έχουν εκχωρηθεί στο ιδιωτικό κεφάλαιο («Ολίμπικ Κέτεριγκ», έσοδα ασφάλεια, καθαρισμός κ.λπ.)
  • Δημόσια και ενιαία «Ολυμπιακή», ενταγμένη σε έναν δημόσιο φορέα αερομεταφορών, στα πλαίσια μιας άλλης φιλολαϊκής πολιτικής, που στόχο της θα έχει: Την ικανοποίηση των αναγκών των λαϊκών στρωμάτων για ασφαλείς, φθηνές, σύγχρονες αερομεταφορές και θα εξασφαλίζει τα εργασιακά, ασφαλιστικά και κοινωνικά δικαιώματα των εργαζομένων. Θα βρίσκεται σε διαρκή εργατικό και κοινωνικό έλεγχο. Θα έχει την αποκλειστικότητα στις εσωτερικές πτήσεις της χώρας.
  • Απορρόφηση από τον ενιαίο κρατικό φορέα των εργαζομένων και των ιδιωτικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο αεροπορικό έργο, την επίγεια εξυπηρέτηση, την τροφοδοσία αεροσκαφών κ.λπ.
  • Μείωση στις τιμές των εισιτηρίων και φθηνό εισιτήριο για το λαό, ειδικά για τις ευαίσθητες κατηγορίες, όπως είναι οι άνεργοι, οι πολύτεκνοι, οι φοιτητές, οι φαντάροι, οι κάτοικοι παραμεθόριων περιοχών κ.λπ. Συμβολή στην εξάλειψη της ανισόμετρης ανάπτυξης της περιφέρειας, στήριξη του λαϊκού τουρισμού και της παραγωγής Συνεταιρισμών και μικρομεσαίων αγροτών.
  • Πλήρη και σταθερή δουλιά για όλους. Αμεση μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων, χωρίς αποκλεισμούς, όρους και προϋποθέσεις. Κατάργηση κάθε είδους μερικής απασχόλησης. «Οχι» στις μετατάξεις και τις απολύσεις με τη μορφή της «εθελούσιας εξόδου». «Οχι» στις απολύσεις και μέτρα για την προστασία των ανέργων.
  • Κατώτερο εισαγωγικό κλιμάκιο 1.300 ευρώ. Καμία σύνταξη κάτω από τα 1.050 ευρώ. Αφορολόγητο 30.000 ευρώ προσαξαυνόμενο με 5.000 ευρώ για κάθε παιδί.
  • Μείωση των ωρών εργασίας, 7ωρο – 5ήμερο – 35ωρο και για τα βαρέα και ανθυγιεινά 6ωρο – 5ήμερο – 30ωρο.
Advertisements
Αναρτήθηκε στις ΚΚΕ, Καπιταλιστικά Κέρδη, Πολιτική Κοροϊδια ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΟΜΙΛΟΣ «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ» Ολοταχώς για ιδιωτικοποίηση
Αρέσει σε %d bloggers: