Χρέος η διδασκαλία της ιστορικής αλήθειας

  • Η απόσυρση του βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού δε σημαίνει και σταμάτημα των προσπαθειών εκείνων, που στοχεύουν στην αναπροσαρμογή του περιεχομένου των βιβλίων προς αντιεπιστημονική, αντιπαιδαγωγική, φιλοϊμπεριαλιστική κατεύθυνση.

  • Η διδασκαλία της ιστορικής αλήθειας παραμένει χρέος των κομμουνιστών και των άλλων εκπαιδευτικών, που σέβονται την επιστήμη και νοιάζονται για το τι γνώση αποκτούν οι νέες γενιές.

Το βιβλίο αποσύρεται, η αντιεπιστημονικότητα στη θέση της

Οχι μόνο δε βρίσκεται σε φάση τύπωσης – όπως διαβεβαίωνε από τις αρχές Αυγούστου η Μ. Γιαννάκου – αλλά αποσύρεται και τη θέση του παίρνει το παλιό εγχειρίδιο.

Ο λόγος για το βιβλίο της Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, που όπως ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Παιδείας «με αφορμή τις σημαντικές επιφυλάξεις για την καταλληλότητα του περιεχομένου του (…) τις οποίες διατύπωσε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο με την πράξη υπ’ αριθμ. 21 στις 24/9/2007, αποφασίστηκε η απόσυρση του βιβλίου και η προσωρινή αντικατάστασή του από το βιβλίο Ιστορίας που διδάσκονταν τα προηγούμενα χρόνια. Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας προχωρά στην προκήρυξη διαγωνισμού για τη συγγραφή νέου εγχειριδίου».

Εκείνο που δεν αλλάζει είναι το αναλυτικό πρόγραμμα, με βάση το οποίο θα γραφτεί το επόμενο βιβλίο της Ιστορίας, το οποίο παραμένει στραμμένο στην αποσπασματικότητα και την αντιεπιστημονικότητα. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το βιβλίο «Ματωμένα Χώματα» της Δ. Σωτηρίου, που είχε δηλώσει η Μ. Γιαννάκου ότι θα διανεμηθεί συμπληρωματικά, βρίσκεται και αυτό …«υπό αξιολόγηση».

Ταυτόχρονα, το παλιό βιβλίο που επανέρχεται χαρακτηρίζεται επίσης από ιδεολογική μεροληψία, ενώ ο τεράστιος όγκος του δεν αφήνει περιθώριο για καταστάλαγμα στο μαθητή.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η απόσυρση γίνεται με την «επιστημονική» κάλυψη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, το οποίο σήμερα διατυπώνει επιφυλάξεις για την καταλληλότητα του περιεχομένου του βιβλίου, ωστόσο είναι το ίδιο που πέρσι ενέκρινε την καταλληλότητά του…

Οι αναμενόμενες αντιδράσεις στην κυβερνητική απόφαση από διαφορετική σκοπιά αλείφουν βούτυρο στο ψωμί της αντιπαράθεσης εθνικισμού – κοσμοπολιτισμού, ακολουθώντας την πεπατημένη του προηγούμενου διαστήματος, με το ΠΑΣΟΚ και τον ΣΥΝ να υπερασπίζουν το πόνημα της κ. Ρεπούση, ενώ ο ΛΑ.Ο.Σ. και ο αρχιεπίσκοπος χαιρέτισαν την απόφαση.

Εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ, ο Μ. Χρυσοχοΐδης δήλωσε ότι «συνιστά μια απαράδεκτη απόφαση που δεν τιμά την κυβέρνηση και τον ίδιο τον πρωθυπουργό». Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ, Γ. Ραγκούσης, δήλωσε ότι «ο νέος υπουργός Παιδείας και συνολικά η κυβέρνηση Καραμανλή ήταν, είναι και όπως δείχνει, θα παραμείνουν όμηροι μιας πολιτικής αντίληψης που οδηγεί στο παρελθόν και κατ’ επανάληψη εκφράστηκε από το ΛΑΟΣ του κ. Καρατζαφέρη». Στο ίδιο μοτίβο με τις δηλώσεις στελεχών του ΠΑΣΟΚ και η ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του ΣΥΝ, όπου σημειώνει πως «φαίνεται ότι η κυβέρνηση στα πρώτα της βήματα θέλει να δώσει την εικόνα της συγκυβέρνησης ΝΔ – ΛΑΟΣ και ο νέος υπουργός να δώσει διαπιστευτήρια ακραιφνούς δεξιάς ορθοδοξίας σε σύγκριση με την προκάτοχό του». Ετσι, ξαφνικά, η Μ. Γιαννάκου θεωρείται από τον ΣΥΝ προσωποποίηση της προοδευτικότητας…

Την ίδια στιγμή, την απόσυρση του βιβλίου χαιρετίζει ο ΛΑ.Ο.Σ., σημειώνοντας ότι «η κυβέρνηση πήρε τα μηνύματα της κάλπης» και τονίζοντας ότι «η προάσπιση της Ιστορίας και των αρχών του ελληνοχριστιανικού πολιτισμού θα παραμείνει πρώτη προτεραιότητα του ΛΑ.Ο.Σ., άσχετα με τους κακόβουλους χαρακτηρισμούς που τη συνοδεύουν». Βέβαια, στην «προάσπιση» της ιστορίας ο ΛΑ.Ο.Σ. εννοεί τα …κρυφά σχολειά, τον Γρηγόριο τον Ε΄, τον Γρίβα… Ολα όσα εννοεί και ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, που έστειλε χτες συγχαρητήρια στον υπουργό Παιδείας για την «παρρησία και την ευθυκρισία, την οποία επέδειξε στο θέμα».

Με αναπληρωτές και ωρομίσθιους τα κενά

Για τα κενά σε θέσεις εκπαιδευτικών, ο υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι μέχρι την Παρασκευή 5 Οκτώβρη θα λυθούν οι εκκρεμότητες σε σχολικούς συμβούλους, προϊσταμένους επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και οι προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων, ενώ θα εξεταστούν και οι αιτήσεις για αποσπάσεις των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων. Η λύση δηλαδή και πάλι με αναπληρωτές και ωρομισθίους, διαιωνίζοντας το απαράδεκτο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών και θέτοντας ως δεδομένη την επανάληψη του ίδιου «έργου» την ερχόμενη χρονιά.

Οσο για τις υπόλοιπες ελλείψεις σε σχολικά εγχειρίδια, στην αρχή του σχολικού έτους έλειπαν 120 βιβλία σε Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο, ενώ σήμερα υπολείπονται ακόμα 30, τα οποία σύμφωνα με τον υπουργό θα έχουν διανεμηθεί μέχρι την 1η του Οκτώβρη.

Advertisements

Ένα Σχόλιο to “Χρέος η διδασκαλία της ιστορικής αλήθειας”

  1. Πορφυρος Says:

    Μια ερωτηση…Τι απανταμε οι κομμουνιστες σε εκεινους που μας χαρακτηριζουν προδοτες εξαιτιας του δημοσιευματος του ριζοσπαστη το 1935 στο οποιο λεγονται τα ακολουθα?

    Αν δεν νικιόμασταν στη Μ.Ασία, η Τουρκία θα ‘τανε σήμερα πεθαμένη και εμείς μεγάλη Ελλάδα. Τη “λευτεριά” μας θα την στηρίζαμε στην υποδούλωση του Τουρκικού λαού. Αυτό εμείς δεν το δεχόμαστε. Το αποκρούουμε κατηγορηματικά. Η αστικοτσιφλικάδικη Ελλάδα στη Μ.Ασία πήγε όχι σαν εθνικός απελευθερωτής μα σαν ιμπεριαλιστική δύναμη, όργανο των εγγλέζων μεγαλοκαρχαριών. Πήγαινε όχι μόνο για να διαιωνίσει την ξενική κυριαρχία πάνω στον Τουρκικό λαό μα και να κάνει την Τουρκία αντισοβιετικό ορμητήριο. Γι’ αυτό εμείς όχι μόνο δεν λυπηθήκαμε για την αστικοτσιφλικάδικη ήττα στη Μικρασία μα και την επιδιώξαμε».

    Αν υπαρχει καποια επισημη γραμμη απο το κομμα θα ηθελα να την ξερω γιατι το ζητημα ειναι σημαντικο νομιζω..


Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αρέσει σε %d bloggers: